Modström werd opgericht in 2004 en het kleurrijke en vrouwelijke ontwerp veroverde al snel veel harten, waardoor Modström zich kon ontwikkelen tot een compleet merkconcept. De bedrijfscultuur wordt gekenmerkt door passie voor mode, ondernemerschap en hard werken, wat een hands-on vrouwelijk perspectief in de mode-industrie brengt.
De focus ligt op het creëren van een zinvol bedrijfsmodel door de hele toeleveringsketen heen, tot aan het meisje in de straat. De algehele missie is niet om de ontwerpen van Modström te richten op een exclusief publiek, maar om een mooie en gemakkelijk te dragen garderobe te creëren die relevant is voor een brede selectie vrouwen.
Vandaag de dag telt ons Modström team meer dan 20 toegewijde mensen met een achtergrond in retail, sales, branding en design. Ze werken allemaal vanuit ons hoofdkantoor in Kopenhagen. Modström distribueert haar collecties naar 400 retailers, waaronder Nederland, Duitsland, België, Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg en Zuidoost-Azië. We runnen onze eigen webshop naast verschillende winkels en de Modström flagship store in Aalborg, Denemarken, waar het allemaal begon.
De collecties zijn het best te omschrijven als ‘on trend’ met een hoge mate van draagbaarheid. Kleur is een belangrijk ingrediënt in elke collectie en prints zijn iets waar we erg goed in zijn, als je het ons vraagt. Bovenkleding is altijd een van onze sterkste categorieën geweest en we blijven elk seizoen nieuwe statement stukken toevoegen aan het bestaande programma. Onze collecties hebben een strakke, moderne uitstraling met een positieve houding. Je vindt bij De Rode Winkel in Utrecht je favoriete basics voor elke dag en de perfecte feelgood feestjurk.