De duurzame kleding van Knowledge Cotton Apparel past precies in de collectie van De Rode Winkel in Utrecht.

Knowledge Cotton Apparel

Knowledge Cotton Apparel past precies in de collectie van De Rode Winkel in Utrecht. Allebei familiebedrijven die constant zichzelf opnieuw uitvinden en betekenisvol ondernemen als kernwaarde hebben.

Knowledge Cotton Apparel gaat al 50 jaar terug in de tijd. Vader en zoon stonden altijd voor design, innovatie, verantwoorde milieupraktijken en passie voor kwaliteit. Deze fundamentele normen blijven vandaag de dag de kern van de bedrijfsfilosofie.

Het verhaal en succes van het Deense herenkledingmerk Knowledge Cotton Apparel begon in 1969 toen Jørgen Mørup samen met zijn vader een klein textielbedrijf in de stad Herning opende. Sinds het begin heeft het bedrijf gefocust op duurzame principes. Aan het einde van de jaren tachtig begon Jørgen Mørup te werken met biologisch katoen. In 2008 richtte Jørgen Mørup samen met zijn zoon Mads Mørup Knowledge Cotton Apparel op, een kledinglijn voor mannen die milieuvriendelijk textiel gebruikt.

“Het begon allemaal in 1969 bij een oude brandweerkazerne met een tweedehands breimachine die mijn vader en ik uit Engeland hadden meegenomen, ik was 21 jaar oud en ik wist helemaal niets van textiel, maar ik kreeg de harde leerschool en leerde van mijn eigen fouten. “vertelt Jørgen Mørup.

Het zijn de fouten waarvan wij het meest leren. Deze leermomenten zijn het fundament van Knowledge Cotton Apparel. Kennis maakt je slimmer en daarom neem je betere beslissingen. En nog belangrijker, het delen van uw kennis kan een verschil maken. In plaats van alles te voor ons zelf te houden van wat wij hebben geleerd door onze jaren in de business, zijn we toegewijd om onze kennis te delen om een positieve verandering voor onze planeet te creëren.

De missie van Knowledge Cotton Apparel
De meeste kleding die we dragen bevatten tamelijk giftige additieven. Conventioneel verbouwd katoen gebruikt meer insecticiden dan enig ander gewas op de planeet en heeft een aanzienlijke impact op ons milieu en ecosysteem. Kleding is een menselijke noodzaak. We zijn in de textielindustrie sinds 1969 en we hebben de binnenkant gezien van een industrie die verantwoordelijk is voor een enorme menselijke impact op het milieu. Er is serieuze actie nodig. Wij geloven in duurzame herenkleding die een verschil maakt. Voor ons gaat mode niet alleen over er goed uitzien. Het gaat ook om goed doen, doen wat goed is en zich erover voelen – met respect voor mens en milieu. We herontwerpen klassiekers en geven ze een eigentijdse uitstraling. We doen nooit concessies aan stijl, comfort en kwaliteit. Maar tegelijkertijd maken we kleding die stelling neemt. Voor ons is elk kledingstuk onderdeel van iets dat groter is dan mode.

Wilt u meer weten over duurzaamheid en de certificaten voor duurzaamheid. Bekijk dan onze duurzaamheidspagina.

Whatsapp logo