Informatie over Garantie & Reparatie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Deze wettelijke garantie geldt onverminderd (eventuele) extra door ons aangeboden garanties.
Op al onze jeans geven wij een minimale wettelijke garantietermijn van 6 maanden. Met klachten over jeans die langer gedragen zijn dan 6 maanden vragen we je jeans even mee te nemen naar de winkel dan kunnen we de klacht beoordelen en samen tot een oplossing komen.
Hoe werkt het met Reparatie bij De Rode Winkel?
In de winkel, boven de paskamers, hebben wij een atelier waar wij repareren en vermaken. Bijna elke dag zit daar een specialist om het mooiste werk af te leveren.
Hoe behandeld De Rode Winkel klachten af?
Wij begrijpen dat je soms vragen hebt over de juiste maat, een pasvorm, de kwaliteit, ook kan soms wat mis zijn, een broek te snel kapot, een pakket te laat geleverd. Wij vinden het belangrijk om te blijven communiceren en zoeken dan een passende oplossing.Schroom niet om contact met ons op te zoeken.Wij verzoeken je naar de winkel te komen als je een klacht hebt.Ben je niet in de gelegenheid om naar de winkel te komen? Maak dan foto’s van de klacht, stuur dit per e-mail naar info@derodewinkel.nl.
Klachten
Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kan jij contact met ons opnemen met de winkel 030 233 63 03 of mail naar info@derodewinkel.nl. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun jij jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform .
Is er een De Rode Winkel in Utrecht?
Johannes Broekman en Annaatje van Essenberg openden op 19 maart 1837 een kleermakerij en een winkel in fournituren. Annaatje zette na het overlijden van Johannes het bedrijf voort onder de naam ‘Weduwe Johannes Broekman’. De winkel specialiseerde zich naast de kleermakerij in beroepskleding. Werklieden, boeren en tuinders uit Utrecht en omstreken vonden de weg naar de winkel.
Het predicaat Hofleverancier, toegekend bij het 175 jarig bestaan in 2012, onderschrijft het toonaangevende karakter van Broekman en De Rode Winkel.
Hoe kom ik in Contact met De Rode Winkel?
Je kan contact met ons opnemen via verschillende kanalen.
Zie hier onze contactgevens
Verkoopt De Rode Winkel Duurzame producten?
Een duurzame spijkerbroek? Wij krijgen er steeds meer vragen over, er is ook meer vraag naar en het aanbod duurzame jeans groeit. Toch is er tussen al deze duurzame ontwikkelingen veel onduidelijkheid.
Wat is echt duurzaam? Er is veel green washing, merken zijn vaag, soms niet transparant. Daarom proberen wij het hier zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Wij schrijven direct wat feiten op:
- Bijvoorbeeld omdat het maken van 1 kilogram jeansstof 10.000 liter water kost.
- 92 miljoen ton kleding wordt weggegooid, nog minder dan 1% wordt gerycled.
- 10% van de totale c02 uitstoot komt is afkomstig van de kledingindustrie.
Op de webshop zijn de duurzaamste producten gemarkeerd met een groen blad.
Daarom is het echt nodig dat we dit anders gaan doen. Wij kijken als inkoper, verkopers en vertegenwoordigers van kleding naar hoe iedereen bewuster kan worden.
Voor de inkoop zijn wij selectiever geworden. De standaard van merken, de lat leggen we steeds hoger. Van de merken die wij de afgelopen jaren toegevoegd hebben aan het assortiment is grotendeels gefocust op duurzame productie.