Het grootste broeken assortiment van europa

Lois Jeans in De Rode Winkel

In de rubriek Merk in de spotlight belicht De Rode Winkel door het hele jaar heen een merk uit het assortiment. Of het nu een groot, klein, bekend, onbekend, oud of nieuw merk in. In deze aflevering: Lois Jeans, een merk dat terug is van nooit weggeweest en zich stiekem ontwikkeld tot fashion icoon. Nadat De Rode Winkel twee jaar lang alleen Lois Jeans voor dames in het assortiment voerde, heeft de winkel nu ook Lois Jeans voor heren in het assortiment. Wij stelde en paar vragen aan Lois.

 

Waarom past Lois Jeans in De Rode Winkel?

Lois Jeans en de Rode Winkel zijn een match. Net als De Rode Winkel is ook Lois een begrip in de wereld van jeans. Lois is een merk met Spaans temperament. Geboren in 1962, was Lois Jeans het eerste Europese fashion jeans brand wat de wereld wist te veroveren.

 

Wat is de grootste focus van Lois Jeans?

Lois is altijd bezig met het creëren van de beste, meest sexy fits. Onsmotto is dan ook; “We don’t care about fitting in, we care about your fit”. Maar niet alleen de fit is belangrijk.

 

Wat zijn de grootste inspiratiebronnen van Lois Jeans?

Lois gaat niet mee met de trends, maar kijkt liever terug. De 60’s, 70’s en 80’s zijn een grote bron van inspiratie. De hoogtijdagen van Lois hebben namelijk veel iconische stijlen opgeleverd.

 

Aan welke iconen moeten wij dan denken?

Denk aan de corduroy pakken, de klassieke jeans jacks en tone-in-tone looks. Deze old school stijlen worden eindeloos geherinterpreteerd, verbeterd en vernieuwd. Lois Jeans is veel meer dan alleen jeans.

 

Wat onderscheid Lois ten opzichte van andere labels?

Na al die jaren wordt Lois nog steeds gemaakt in Spanje en dat is best wel uniek. Een merk om van te houden dus, zowel nu als in de toekomst.

De Rode Winkel heeft nu een aantal jaar Lois Jeans in het assortiment. Wat vinden de medewerkers zelf van Lois Jeans… het woord is aan Daan Broekman.

Lois Jeans is in het dames assortiment van onmisbare waarde, zij maken simpelweg de beste bootcut en flared jeans. Lois Jeans benadert fashion anders dan andere en betrekken winkels echt bij het merk. Dat zie je in hoe zij fashion beleven, de collectiepresentaties daar wordt je gewoon vrolijk van, maakt ook echt contact met andere klanten van Lois. Wij zien dat Lois Jeans zich ontwikkelt en ieder seizoen betere collecties en betaalbare maakt.

In de komende seizoenen zal het aanbod Lois Jeans voornamelijk in de tops collectie groeien. Pauline en ik hebben Lois ingekocht en zijn erg te spreken over de aankomende collecties. De herfst en wintercollectie (te krijgen vanaf eind augustus tot en met eind december/januari) is heel goed en de zomercollectie 2019 is nog beter.

 

De producten zijn van een hoge prijs-kwaliteit, iedereen moet de producten met veel en met plezier dragen en dat kan. In het huidige fashion beeld kom Lois Jeans goed tot zijn recht met Corduroy en de 70’s en 80’s vibe is terug in het modebeeld, daar sluiten zij absoluut in aan en blinken zij in uit.

 

De reden dat wij Lois Jeans voor mannen hebben toegevoegd, is de positieve merkbeleving die mensen hebben. In het komende seizoen zijn er een aantal stijlen met corduroy en dat doet Lois goed. Als jeanswinkel moet Lois uitmaken van het assortiment want zij waren toch wel echt het eerste Europese jeanslabel. In oktober 2017 hadden wij een gave samenwerking met Lois Jeans waar zij de etalage en steeg tot hun bezit hadden, daar kwam veel positieve reacties op. Wellicht komt zoiets weer terug, wij kijken naar de mogelijkheden.

Deel dit verhaal:

Blijf op de hoogte van de laatste trends, evenementen & exposities

Nieuwsbrief
Met het versturen van dit formulier schrijft u zich in voor de nieuwsbrief van De Rode Winkel. Wil je weten hoe wij met jouw ingevulde gegevens omgaan, lees hier onze privacyverklaring