De Rode Winkel en Kuyichi lanceren op 20 november de Utrechtse jeans.

Op 20 november lanceren De Rode Winkel en Kuyichi samen een wel heel bijzonder product: de Utrechtse jeans. Een exclusieve duurzame spijkerbroek, die is gemaakt van oude denims die door Utrechters zijn gedragen, ingeleverd en vervolgens gerecycled tot nieuwe jeans. Van Utrechters, voor Utrechters. Een slim fit voor jochies en een skinny fit voor wijffies.

VANAF WOENSDAG 20 NOVEMBER 10.00 IN DE WINKEL VERKRIJGBAAR.

VANAF MAANDAG 25 NOVEMBER 10.00 ONLINE IN ONZE WEBSHOP BESCHIKBAAR.

De Utrechtse jeans is een special edition en een ode aan “ons stadsie”. Het idee werd geboren vanuit de goede, langdurige samenwerking tussen De Rode Winkel en Kuyichi en hun gedeelde hart voor denim, duurzaamheid en de stad. Voor de productie zijn eerder dit jaar oude jeans van Utrechters ingezameld bij De Rode Winkel. Vervolgens werden de broekspijpen eraf geknipt. Alleen de pijpen zijn namelijk geschikt voor recycling, vanwege de hardware die altijd aan de bovenkant van een jeans zit. De broekspijpen werden verzonden naar Turkije, waar ze werden gesorteerd. Lang niet alle jeans zijn namelijk geschikt voor recycling, wat het een complex proces maakt. Hoe puurder de broeken van katoen bestaat, hoe beter de uiteindelijke kwaliteit. Vervolgens werden de pijpen vervezeld en door Bossa, één van de partners van Kuyichi, met nieuw (GOTS gecertifeerd) biologisch katoen geweven tot een nieuw doek, waarmee de Utrechtse jeans kon worden geproduceerd. Het eindproduct bevat 20% oude jeans – ook wel Post Consumer Recycled Denim genoemd – en 80% GOTS gecertificeerd biologisch katoen. Met dit percentage PCRD kan een hoge stofkwaliteit gewaarborgd worden.

“Er is al meer dan genoeg gemaakt. Dus laten we zorgen dat wat er al is, wordt omgevormd tot mooie, nieuwe producten. Recycling is niet een volgende stap, het is de belangrijkste stap die we nu met z’n allen moeten nemen. Merken en consumenten samen. Met de Utrechtse jeans willen we meer bewustwording creëren voor recycling en wat voor moois daaruit kan ontstaan”, aldus Peter Schuitema, CEO van Kuyichi en geboren en getogen Utrechter.

De trots op ‘ons stadsie’ komt terug in bijzondere Utrechtse details

De trots op ‘ons stadsie’ is subtiel vertaald naar bijzondere Utrechtse details, zoals de speciale Dom patch, de naamgeving (Wijffie en Jochie), rode knopen en de tekst van het bekende gedicht van Herman Berkien aan de binnenkant van de broekzak. De patch is gemaakt van Jacron, een wasbare papiersoort, en dat maakt de jeans 100% vegan. De Utrechtse jeans is onder eerlijke arbeidsomstandigheden en duurzaam geproduceerd in Turkije bij partners waar Kuyichi een hechte langetermijnrelatie mee heeft. De hele productie vond plaats in Turkije, van het vervezelen van de ingezamelde broeken tot de eindproductie.

De Utrechtse jeans is vanaf 20 november 2019 verkrijgbaar voor € 110 en wordt exclusief verkocht bij De Rode Winkel, zowel via de fysieke winkel als via de webshop.

Bemachtig hier uw ticket:

https://www.eventbrite.com/e/de-rode-winkel-kuyichi-lanceren-de-utrechtse-jeans-tickets-8171641900

Deel dit verhaal:

Blijf op de hoogte van de laatste trends, evenementen & exposities

Nieuwsbrief
Met het versturen van dit formulier schrijft u zich in voor de nieuwsbrief van De Rode Winkel. Wil je weten hoe wij met jouw ingevulde gegevens omgaan, lees hier onze privacyverklaring
Leuk dat je onze website bezoekt. Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te verbeteren, maken wij gebruik van functionele, analytische en tracking cookies. Naast het accepteren van de cookies, kun je deze ook beheren via 'Cookie instellingen'.
Accepteer cookiesCookie instellingen
Open chat
1
Hallo: wat kunnen wij voor jou doen? Stuur ons een bericht via Whatsapp.
Powered by